Vitajte na stránke Vidieckeho parlamentu Slovenska
  • 0915 446 538
  • vipa@vipa.sk
metodika_vmr

Mládežnícky ZOOM: do mesta alebo na vidiek?

Mládežnícky ZOOM: do mesta alebo na vidiek? (Vidiecky parlament na Slovensku), platforma Zoom

Workshop bol  venovaný projektu Vidiecka mládež v regióne, ktorý okrem iného zbieral názory mladých ľudí žijúcich vo vidieckych oblastiach na služby verejnej správy. Mládež často hodnotí svoje okolie kriticky. Na druhej strane ťažšie formuluje svoje spoločenské požiadavky, či nachádza spôsoby, ako sa zapojiť do rozhodovacích procesov. Pomocnú ruku môžu podať samosprávy, prostredníctvom pracovníka s mládežou, ktorý v spolupráci s mimovládnymi  organizáciami dokáže aktivovať jej potenciál. 

Ktorí ste sa prizoomovali  k tejto téme a  vžili ste sa do „kože“ mladej generácie a zažili zaujímavé akcie, ktoré sa realizovali v rámci projektu. Interakcie účastníkov vytvorili  dej a na konci živej diskusie sa pokúsili nájsť odpoveď na otázku: Aké dôvody majú mladí ľudia, aby zostali žiť a pracovať na vidieku? 

Workshop facilitovali  Mária Behanovská, Monika Slaninová, Mária Čuchtová a Jakub Dvorský.  

Začali sme  privítaním  z úradu splnomocnenca pre rozvoj občianskej spoločnosti. Predstavili sme sa navzájom, vyplnili krátky dotazník. Pozreli video  https://www.vipa.sk/video-projekt-vidiecka-mladez-v-regione.

Jakub prezentoval  VPMS + vlaňajší výjazd na ERYP + bežiace projekty Erasmu+ Španieli, Lotyši, Island, hľadáme mladých vidiečanov, ktorí by chceli vycestovať a spolupracovať.

Monika  poinformoala o prieskumoch v projekte, vybrala najzaujímavejšie odpovede a ukázala  ako  odpovedali prítomní  na tie otázky.

Nasledovala skupinová práca  v dvoch skupinách 

1.skupina Mestovýhody/nevýhody/ príležitosti/ohrozenia 

2. skupina Vidiekvýhody/nevýhody/ príležitosti/ohrozenia nevymieral?

Spoločné odprezentovanie skupín 

Poďakovali  sme za účasť s  odkazmi  na naše stránky, ukázali metodiku, mentimeter 

Priložené dokumenty

DátumNázovVeľkosť a typ
23. 11. 2020  workshop obrázky3 862 kB [docx]